close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דגי נוי – חיות מחמד שהן גם קישוט!

מערכת שורשכ אדר א, תשעט25/02/2019

דגי נוי הם פתרון נפלא, מכיוון שהם מצליחים לאזן בין היותם חיית מחמד שלא דורשת יותר מידי תשומת לב, ובין שדרוג החלל מבחינת הנראות שלו

תגיות:
רבים הם האנשים המעוניינים לאמץ
חיית מחמד, אך לא עושים את הצעד מכיוון שפשוט אין להם זמן להקדיש מספר שעות ביום לטיפול ודאגה לבעל החיים שאימצו. דגי נוי הם פתרון נפלא, מכיוון שהם מצליחים לאזן בין היותם חיית מחמד שלא דורשת יותר מידי תשומת לב, ובין שדרוג החלל מבחינת הנראות שלו.

דברים שכדאי לדעת על דגי נוי
באופן כללי, המושג דג נוי - הוא חדש יחסית ומשמש בעצם כמעין מראה לדרך בה החברה המודרנית כיום מתייחסת לגידול דגים. הם הפכו למעין מוצרי יופי שמוסיפים לבית ומעשירים את העיצוב הכללי. בביטחון מלא ניתן לומר כי דגי נוי הינם חיית מחמד יוצאת דופן. קחו לדוגמא את הכלבים והחתולים האהובים כל כך; הרי איננו מגדלים אותם למטרות נוי, אלא למטרות אחרות או אפילו לשם סמל סטטוס.

ישנם לא מעט אנשים שמגדלים דגים כי הם אוהבים אותם ופשוט מוקסמים מהם ומהרוגע שהם משרים, אך כנראה לא תופתעו לשמוע שגם האדם הממוצע שאינו מוצא את הדגים מעניינים כלל וכלל, ימצא עצמו מתעניין בגידול דגי נוי משום שהם עומדים כתוספת מיוחדת לנוף הכללי של הבית. אם הגעתם אלינו, אתם כנראה מתעניינים בגידול דגים בבית. לפני שאתם רצים לקנות את האקווריום הראשון שתמצאו, יש מס' דברים שכדאי שתדעו:
• גודל האקווריום – לכל סוגי הדגים יש אקווריום בגודל מינימלי המומלץ לשיכונם.
• דגים חברתיים – באותו הקשר, כדאי לוודא האם ניתן בכלל לשכן את סוגי הדגים שבחרתם, ביחד. זאת מכיוון שישנם דגים שלא מומלץ להשאיר באותו חלל עם דגים אחרים, מכיוון שהם מאוד טריטוריאליים, או בעלי הרגלי תזונה שכוללים דגים אחרים.
• טיפול נכון – ישנם דגים המצריכים טיפול יומיומי, ואחרים זקוקים לתשומת לב מינימלית. דאגו לבחור בדגי נוי שיתאימו לסדר היום שלכם, על מנת שלא יווצר מצב של הזנחה.
• התאמות באקווריום – חשוב להבין גם שישנם דגים שיתאימו לסביבה מלאה בצמחייה, כאלו הדורשים תוספים שונים וישנם דגים ששוחים רק בחלקים מסוימים של האקווריום; לדוגמא למעלה או נדבקים לדפנות בלבד.
• מזון – לכל דג העדפה קולינרית שונה, בהתאם לסוגו. ישנם דגים הניזונים ממזון חי או קפוא.

מחנויות מורשות בלבד
לצערנו הרב, דגי הנוי הפכו להיות עסק כלכלי משתלם, והסחר בהם הפך שכיח יותר. חשוב מאוד לוודא כי אתם רוכשים את דגי הנוי החדשים שלכם דרך חנויות ויבואנים מורשים המחזיקים ברישיונות, ועומדים בכל התקנים והחוקים המקומיים והבינלאומיים. בנוסף על כך, ייתכן שההוראות שתקבלו מאנשים שכאלו יהיו בניגוד מוחלט לצרכים הייחודיים לדג, והוא עלול להפגע מכך. זכרו שמדובר קודם כל בבעלי חיים, ואם אתם מחליטים לאמץ אותם לביתכם עליכם לדאוג להם בצורה הטובה ביותר. אנו מזמינים אתכם להתייעץ עמנו בנוגע לסוגי הדגים המתאימים לכם ביותר, ולאמץ לביתכם חברים חדשים שיהפכו את הבית שלכם ליפה ומעוצב הרבה יותר!
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה